Onsdag 6/5 Vipplerskadad

Idag äre onsdag. Kom precis hem från sjukan. Varit på sjukhuset och vårdcentralen hela dagen nästan. Hade så ont i käken igår att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Fått veta att jag har en vipplerskada i käkbenet och den är även inflammerad. suck....

Allt är en lång historia. I januari så var vi med jobbet och åkte skidor. Kolliderade med en arbetskollega i puckelpisten. Krachade och pajjade axeln och slog i huvet. Fick en kraftig muskelblödning och var sjukskriven från jobbet i 3 veckor. Sedan i februari fick jag öroninflamation. Sedan eksem i hörselgången på vänster sida i slutet på februari månad. Sedan öroninflamation igen i slutet på april. Och nu i maj hade jag så ont att jag inte stog ut att jag gick till läkarn. På vårdcentralen sa dom att ahh de är fortfarande inflammerat. De är nog därför du har problem me käken för de trycker till mot käkbenet när de är svullen. Men dom skickade mig till Akutmotagningen på sjukhuset istället. Far där och kollade igenom hela skallen. Dom körde ner en sland med kamera och lampa igenom nästan som dom tryckte längre och längre in ner till halsen. Shit va obehagligt de var. Sen tog dom kort och skit på huvet och skallbeten. Sedan till tandläkarn.

Då fick jag tillslut bedömningen. Du har fått vipplerskador sen du krachade när du åkte skidor. Så nu måste jag till tandläkaren igen och ta kort på tänderna. Så ska dom göra en bett skena som jag ska måsta ha när jag sover. HELA MITT LIV TILLS JAG DÖR. Fan så jobbigt!!!! Men men nu knaprar man på massa olika tabletter igen =) kommer ju bli bra till slutändan i alla fall. De är ju possetivt. Men men livet går väll vidare. Snart ska man till jobbet. Snart är de helg igen! Sweet!!!!! Ha de bra..... Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0